met de auto naar oekraine

• slokie

Beste Willem : kun je mij zeggen wat je doet met je autoverzekering ?

Ik bedoel : is je groene kaart geldig of koop je aan de grens een speciale verzekering voor Ukraine?

Beste dank.

• slokie

ja Patrick : deze nare berichten heb ik ginder ook reeds veel gehoord.

Het schijnt dat ze iedere buitenlander tegenhouden om toch maar zakgeld te kunnen verdienen….

• J. Bolderdijk

Er gebeuren echt rare dingen als een buitenlander in de Ukraine komt met de auto.

Een voorbeeld is dat je aan de grens een verklaring tekent dat je per dag maar 400 km aflegt en zich na zonsondergang niet op de weg bevind.

Ook lopen er nep agenten rond die zakgeld verdienen. Staat er een slagboom met nepagent . Moet je betalen omdat het een tolboom is. Na een paar wagens gehad te hebben is de slagboom weg naar een andere straat. Pas dus op en betaal niet zomaar.

• michel

Het zijn toch heel veel indianenverhalen.Ben net terug van een trip naar Kyiv en heb vanaf Dorohusk 500 km gereden naar Kyiv en ben geen

enkele keer aangehouden,hoewel ik met de vrachtwagen was en dus een

heel makkelijk herkenbare prooi.Tevens drie dagen in Kyiv,geen

probleem en de terugreis ook niet. Dus met de mafiaverhalen valt het ook wel mee want ik kan ze niet vertellen!

• Willem

Mijn verzekering is daar geldig, ben wel geswitched naar Unigarant ervoor!

• Willem

Helemaal mee eens Michel, Bullshit en bang makerij!

Heb ook geen problemen gezien of ben aangehouden, of wat voor “ergs” dan ook!

Snap niet, dat velen zo over de Oekraine “lullen” (sorry) maar zo kan dit land

zich nooit eens van een positieve kant laten zien.

En hoezo, 400 km per dag rijden, huppakee strak 700 km touren “no problem”!

• Bert

Ach vind het “lullen” erover wel erg zwaar beoordeeld.

Denk dat ieder zijn vakantie trip anders ervaart.

Degeen met slechte ervaringen beoordeeld het vakantieland als slecht en degene die niks meemaken vinden het een superland.

Zo kan deze discussie eindeloos doorgaan.

En zo komen de tegenstanders en voorstanders weer met elkaar in discussie.

Geloof niet dat mensen die hun ervaringen uiten op een prikbord veroordeeld mogen worden.

Het is een informatie pagina, met goede en slechte ervaringen.

Er is geen negatief reisadvies voor de Oekraine, dus moord en doodslag onder de automobilisten zal wel meevallen.

Ik zelf heb van de lokale bevolking wel eens wat gehoord over rare dingen, maar niet zelf ervaren.

Die dingen kunnen daar nu eenmaal makkelijker, en soms heb je dus pech.

Verder kan ik zeggen dat het een mooi land is voor ieder wat wils.

Ook van mij uit geen negatief vakantieland.

Discussie gestopt

Groeten Bert

• Nick

Hallo

dit jaar gaan wij naar Borshchiv ( Ternopil )op verlof

we gaan met de auto naar Oekraine maar ik heb een vraag aan de grens kunt je een Speciale verzekering kopen hoeveel kost dat speciale verzekering ?????

de taal is geen probleem voor ons . is wel 3 jaar geleden dat ik nog in Oekraine geweest . is wel veel verrander in Oekainse wetten als dat nog bestaad ???

nog vele groeten Nick

• Nick

hallo

wij gaan dit jaar met de auto naar Borshchiv ( Ternopil )

maar ik heb een vraag hoeveel kost dat speciale verzekering aan de grenst van Oekraine kan iemand meer info geven

vele groeten Nick

• Ben

Dag iedereen,

achterin augustus ben ik van plan om met de auto uit nederland naar Uman te gaan.

heeft iemand deze route wel is gereden en heeft iemand tips voor mij.

gr, Ben