met de auto naar oekraine

• gunther

hallo alemaal

ik wil eind deze maand met de auto naar tcherwonograd

heeft er iemand nog tips waar ik om moet denken

mvg gunther

• de realist

Dit is ten zeerste af te raden om de volgende redenen:

1) het is een takkenend rijden!

2) pas op de maffia, neem een persoonlijke knokploeg mee.

3) wat ga je d'r in hemelsnaam doen, t'is nu nog koud en grijs, je kunt beter in mei gaan.

samenvattend: blijf maar lekker thuis of ga naar spanje

• Yura

Volg je eigen advies vooral zelf op!

• john

volgens my heb je een teleurstellemde relatie

of dergelijke achter de rug

wat is realist ! !

wat is materialist ! !

en egoist ?

• Weslee

Dag mensen,

De realist heeft echt niet helemaal ongelijk hoor. Hij zegt het misschien iets te duidelijk.

Het ligt er een beetje aan met wat voor een auto je gaat.Ga je met een jonge auto kan je zeker tegen mafioso of corrupte politie aanlopen (aanrijden). Ik ben zelf in menig Oost Europees land geweest en in Polen hebben ze me voor een kleine 2 weken gleden nog een splinternieuwe auto in beslag genomen. Dit is gewoon door de (corrupte) politie gebeurt en ben nu dus nog bezig om dat ding weer hier te krijgen.

Wat het seizoen betreft als je nog nooit in de Oekraine geweest bent en je gaat voor de fun lijkt me rond mei ook beter hoor maar, dat is natuurlijk je eigen keuze.

Ga gewoon goed voorbereid en laat je niet bang maken door spookberichten ga niet met een te nieuwe auto en hecht niet te veel waarde aan de spullen die je bij je hebt dan is er verder ook niet echt een probleem als er wat mis gaat.Je pakt gewoon de trein/vliegtuig weer naar huis dan.En “gekke” dingen kunnen overal gebeuren, Amsterdam is ook een criminele handel.

Ik heb nu 1 zeer negatieve ervaring in een Oost Europees land meegemaakt maar, het zal me er echt niet van weer houden om terug te gaan.Zou graag willen horen hoe het is geweest.

Weslee.

• Patrick

Je moet ervoor zorgen dat jouw verzekering geldig is in Oekraine, kun je zien op de groene kaart. Zorg ervoor dat je een vertaalde versie krijgt van de groene kaart. Zodat je deze kan laten zien.

Zoer ervoor dat je niet al teveel geld bij je hebt, liefst alleen maar grivna's, indien je wordt aangehouden, en ze zien euro's zien ze dat als smokkelwaar. Ook is het niet onverstandig om iemand mee te nemen die de taal machtig is, want bijna niemand spreekt iets anders dan Russisch of Oekrains. En geloof me, ik zit nu in een internet cefe in Kiev, ben er voor zes weken ook geweest, ben toen met een taxi van Lugansk naar Kiev gereden. Om de tien kilometer staat een politiepost, en als je te hard rijdt, wordt je aangehouden, en uit eigen ervaring, al doe je niks verkeerd, het kost je geld. Corruptie is hier heel erg.

Veel succes, en laat wat weten hoe het is geweest.

• Bert

Ik kan Patrick gelijk geven.

Ik zou er niet aan moeten denken dat ik daarzo 10 keer per dag aangehouden wordt.

Was zelf ook van plan om met eigen vervoer te gaan maar durfde het uiteindelijk niet aan.

Misschien hebben andere wel geluk gehad met eigen auto, ik persoonlijk heb geen zin in gezeik als ik op vakantie ben.

Het ziet er wel naar uit met een buitenlands kenteken.

Snelheidsmeters die niet werken en toch betalen, ze weten je echt te vinden.

Ik ben zelf met de trein en bus en metro op pad geweest en dat kost daar heel weinig.

Het is maar waar je voor kiest.

Veel plezier

Bert

• Willem

Wat een negativiteit allemaal!!!!

Ben Vrijdag terug gekomen van 14 dagen Oekraine, geen enkel probleem gehad zowel een de grens als ook in de steden niet.

En het verkeerde seizoen………Bullshit!

Ben weer een fantastische ervaring rijker, heb er ook in dit jaar getijde van genoten.

Alleen, het was wel erg koud voor ons Nederlanders, maar dat zal me ook volgend

jaar niet weerhouden, alleen zijn winterbanden en een goede accu aan te raden.

Verder, laat je niet teveel opnaaien, door Maffia enzo, ben er zonder problemen geweest, en ook de grens was in 2 uur te doen.

Oekraine ook in de winter een aanrader!

• xander de wit

hoi ik ben zelf met te auto naar vinnista gegaan ik heb geen slecht ervaring

je moet wel beetje op passen

het best is datje in keer naar de bestemming te rijden

stop niet voor mensen die langs de weg

denk aan de verbandtrommel en de brandblusser

want het is verplicht want politie of D.A.I.

als word aan gehouden vraag altijd een de bon van de boete

kunnen ze niet geven dan eis je de nederlandse ambassade van holland

adres mv.drs.M.P.A.Frank

Kontraktova Ploscha 7

09101 Kiev

tel 00380-44-4908200

denk aan de verzekering van de groene kaart

staat bij ou een kruisje dan is de niet verzekert

op de grens kan je auto verzekeren

koop ook kleine vertaal boekje in het russia die kun je gewoon kopen

bij boeken handel het kost 2 euro

als goede land kaart noding kunnen het kopen bij stap voor stap in nijmegen

ik gaat per 26-03-2003 naar vinnista

oja als op plaats van bestemming bent zet de op 24 uur bewaakde parkeerplaats

kost 10 euro

gunther schreef:

>

> hallo alemaal

>

> ik wil eind deze maand met de auto naar tcherwonograd

> heeft er iemand nog tips waar ik om moet denken

>

> mvg gunther

• Willem

Kosten Vinnitsa op 24 uur bewakte parking 1 grivna per dag!

Inderdaad Xander heb ook geen slechte ervaringen. Alleen positieve.

En het doorrijden is ook een goede zet, rij bij voorkeur overdag ivm

de slechte wegen die soms kunnen opdoemen.

Oekraine. een erg mooi land ook in de winter!!!

Aanrader!