auto huren in Oekraine

  • Hayco

    Hallo, in Oekraine geinteresseerde lezers,

    Ik zou graag willen weten of het voor een westerling problemen geeft om een auto te huren in Oekraine.

    Ik ben zelf inmiddels meerdere keren in Oekraine geweest met onze eigen auto, maar zou wel graag willen weten of er de mogelijkheid is om een auto te huren, welke de problemen zouden kunnen zijn en wat het eventueel zou kosten.

    Mijn ervaring is namelijk dat het erg handig is om een auto ter beschikking te hebben als je in Oekraine bent omdat de afstanden een beetje te groot zijn om op de fiets te doen, en de overvolle treinen en bussen houd ik niet zo van.

    Op zich kom ik erg graag in Oekraine, maar ik wil toch graag wat transport betreft zelfstandig zijn en me van deur tot deur kunnen transporteren.

    Wie heeft hier ervaring mee en kan mij er een en ander over vertellen?

  • Fred

    Hallo Hayco,

    Wat betreft overvolle treinen moet ik je zeggen dat ik het daar niet mee eens ben, maar in ieders beleving kan dat anders zijn. Ik ben uiterst tevreden over de accomodatie van de spoorwegen aldaar, hoewel ik ook wel eens klappertandend in de slaaptrein heb gelegen omdat de kolen van de verwarming verdwenen waren.

    Mocht je een auto willen huren kijk dan eens op de site van www.hertz.nl, deze organisatie heeft een tweetal filialen in Oekraine.

    Succes ermee,

    Fred

  • Webmaster polen verzamelgids

    Hertz is maar in drie (*3) steden actief …..

    Webmaster:

    http://oekraine.verzamelgids.nl/

    http://polen.verzamelgids.nl/

  • Ilya

    Hayco,

    In deze situatie zou ik liever een chauffeur hebben - dat kost je ~200 euro per maand, en dan

    1) hoef je niet zelf te rijen

    2) hij zal de hele stad door en door kennen, wat jij waarschijnlijk niet kent,

    3) ook gewend aan plaatselijk verkeer

    4) veel ervaring heeft met de kievse idioot politie

    5) etc etc

    In dit geval moet jij de brandstof betalen, soms ook onderdelen.

    Maar in het algemeen vind ik het veel beter dan zelf een auto huren.

    Success,

    Ilya

  • Pieter

    Hoi Hayco,

    Ben alleen van de zomer in de Oekraine, wie weet kunnen wij wat afspreken?

    Ligt eraan waar je woont, en wat je precies wilt!

    Groeten,

    Pieter.