slokie schreef:
>
> Beste Armand ,
> je schrijft daar iets over een Belgische gepensioneerde.Ik
> denk dat je het niet over mij hebt…
Klopt, over een ander.
> Als Belg is het geen enkel probleem om in Ukraine te gaan
> wonen.
> Het zit ZO : je kan een visum nemen voor 1 maand of 3 maand
> of 6 maand enz…
> In principe kan je maximum EEN jaar in Ukraine blijven.Maar
> …maar ….
> Ter plaatse kan je ALLES regelen met de lokale politie.Die
> geven je een verlengenis tot zolang je wenst…mits
> natuurlijk iets uit je zak te halen….
> Ik heb het zelf ondervonden…
Jij woont niet in Oekraine, jij woont nog gewoon in Belgie maar verblijft hele lange tijden als toerist in Oekraine, die jij via omkoping steeds verlengt. Dat is heel wat anders als proberen te emigreren naar Oekraine wat die gepensioneerde Belg wilde waar ik het over had. Ik denk dat hij nu ook steeds heen en weer reist. De omkooptruken die jij toepast zullen best werken, maar vroeg of laat kom je er zwaar mee in de problemen, en kijk dan maar uit dat je dan inderdaad in Oekraine zal wonen maar dan in een klein kamertje met een slot er op waar jij de sleutel niet van hebt.. - als je begrijpt wat ik bedoel. Of op zijn best sturen ze je terug naar Belgie en krijg je nooit meer een visum. Een Oekrains politieagentje of ambtenaartje die vindt dat hij niet een voldoende groot gedeelte van de omkoopgelden heeft ontvangen die ze onderling verdelen, en uit frustratie gaat klikken naar hogerop een jij bent de sigaar. Echt, dit is geregeld gebeurd. Wees gewaarschuwd.
> Ukraine is voor een ( jonge ) gepensioneerde het paradijs
> …als je begrijpt wat ik bedoel …. Een hele dag met
> een jonge vrouw samen zijn is goed voor de gezondheid …
Dat kan ik me voorstellen. Persoonlijk hou ik meer van vrouwen die kwa leeftijd wat dichter bij me staan, maar ieder zijn lol uiteraard.
> Het leven is ginder de helft goedkoper dan hier .
Absoluut - als je handig bent en de weg weet vaak zelf nog flink minder dan de helft.
> En als je
> partner de taal kan : geen probleem.
Zeker, heb ik ook ondervonden, mits je uiteraard niet (meer) hoeft te werken, maar dat is bij jou het geval.
> Ik wens je het beste.
Ik jou ook, en veel plezier in Oekraine gewenst natuurlijk.
Overigens ben ik niet diegene die naar Oekraine wilde emigreren. Ik blijf lekker in Nederland - moet een bedrijf runnen en zo, en ben nog lang niet op pensioen.
Armand