Onroerend goed kopen

  • Jaap

    Beste prikkers,

    Weet iemand iets van de regelgeving voor het kopen van onroerend goed in de Oekraine?

    M.v.g. Jaap

  • Willem

    Toch niet mogelijk voor buitenlanders!

  • Armand

    Willem schreef:

    >

    > Toch niet mogelijk voor buitenlanders!

    Dat was zo inderdaad, maar ik heb via diverse bronnen begrepen dat de wet daarover in 2001 veranderd is, en dat het nu wel mogelijk is - er zijn alleen nog beperkingen t.a.v. die hoeveelheid grond en de bestemming van het pand en grond als ik het goed begrepen heb.

    En daarvoor kon het via een omweg ook wel, al had je daar wel een berouwbare en goeie notaris/advokaat voor nodig in Oekraine . De truuk was om het pand en grond te laten kopen door een Oekrains bedrijfje en als buitenlander dan volledig(?) eigenaar te worden van dat bedrijfje. Dat laatste mocht en mag namelijk wel.

    NB: als het tussne mij en mijn Oekrainse vriendin ook over een jaar of twee nog steeds goed gaat (en daar ga ik wel vanuit), dan ben ik van plan om een huisje op de Krim te gaan kopen.

    Armand

  • Willem

    Dus een betrouwbare notaris is the way to do it???

  • Armand

    Willem schreef:

    >

    > Dus een betrouwbare notaris is the way to do it???

    Zou ik zeker doen. Je moet iemand in de arm nemen die de Oekraiense wet op die zaken door en door kent en ook officiele handelingen volgens die wet mag verrichten - een Oekraiense notaris dus, je hebt er daar gelukkig genoeg. De Oekraiense wet is echt heel complex en omslachtig naar onze begrippen. Wij Nederlanders vinden het bij ons al veel te bureaucratisch, nou het is een heilstaat hier wat dat bestreft ten opzichte van de ex-USSR landen..

    Succes!

    Armand