SMS

  • Hans

    Hallo. Wilde graag wat meer info hebben over SMS. Ben zelf in het bezit van een oudere gsm(libertel) mIJN VRIENDIN in de Oekraine probeerd me te SMS maar dat lukt niet. Kan natuurlijk aan mijn veroudererde GSM liggen.

    Heeft iemand goede/slechte ervaringen met bepaalde prepaid toestellen.??

    Wie heeft de goede tip met welk toestel/aanbieder het SMS goed functioneerd van en naar de Oekraine

    groetjes

    Hans

  • john

    Hans

    Het ligt niet aan een oude telefoon, kun je in nederland met vrienden gewoon sms-en ?

    Als dit goed gaat ligt het niet aan jou telefoon.

    Is het mogelijk voor je vriendin om in Ukraine te sms-en naar vrienden aldaar ?

    Mijn ervaring is dat UMC in de Ukraine het beste werkt. andere zijn vaak slecht.

    ook heb ik van mijn kennisen vernomen dat het de laatste week moeilijk is om te sms-en

    soms ligt dit systeem er dagen uit, ongelooflijk maar waar, heb het in het verleden al vaak meegemaakt.

    Je vriendin moet er in ieder geval voor zorgen dat ze beltegoed op haar prepait kaart heeft staan,

    anders kan ze geen telefoon of sms ontvangen of versturen !

    succes

    john

  • Armand

    Zoals ik een andere thread op dit prikbord al eerder meldde, ik heb mijn vriendin in Oekraine enkele maanden mijn oude toestel gegevens met paar een Vodafone prepaid kaart er in. Ik heb zelf een normaal Vodafone abonnement in Nederland. SMSsen gaat probleemloos, en zeker beter dan mobiel bellen. Belangrijkste is dat je de telefoon aldaar handmatig moet instellen op een provider en niet steeds automatisch gaat wisselen. Zoals John schrijft, met UMC heb je over het algemeen de minste problemen. Het lag er een week of zes of zo ongeveer twee dagen uit en toen nam ze even een andere provider. Bellen ging toen helemaal niet meer, sms-sen wel. Daarna weer terug op UMC en geen problemen meer. We sturen elkaar vrijwel dagelijks smsjes, en soms tot een tiental per dag. Normaal bellen doen we vrijwel alleen via het vaste net. Houd er ook rekening mee dat de dekking in Oekraine beperkt is; goed rond de grote steden, langs de belangrijkste wegen en rivieren tussen die steden en langs de zuidelijke Krim kust. Daarbuiten is er nauwelijks dekking. Heb het een keer in de gaten gehouden tijdens een van mijn nachtreintochten van Kiev naar de Krim; alleen als we een serieus grote stad passeerden of stilstonden op een station was er dekking, 95% van de reis was er niets.

    Armand

  • kees

    Ik heb een mobiel nummer gekregen van iemand uit Oekraine en mijn vraag is moet zij dan betalen als ik haar sms, zij is aangesloten bij een Oekrainse operator.Zij heeft mijn nummer ook maar ik heb nog geen sms van haar gekregen en zij heeft wel gestuurd.Moet iemand die met een vaste lijn naar Nederland belt van Oekraine nog steeds via een (centrale) naar Nederland bellen en wat zijn de kosten hiervan in euro?

  • Armand

    kees schreef:

    >

    > Ik heb een mobiel nummer gekregen van iemand uit Oekraine en

    > mijn vraag is moet zij dan betalen als ik haar sms, zij is

    > aangesloten bij een Oekrainse operator.

    Nee, als het goed is niet.

    > Zij heeft mijn nummer

    > ook maar ik heb nog geen sms van haar gekregen en zij heeft

    > wel gestuurd.

    Welke provider? En heeft zij wel het nummer op de goeie wijze ingevoerd? Zoals wellicht bekend moet je met prepaid dit vaak/meestal/altijd? op een speciale manier doen, en werkt +31… niet.

    >Moet iemand die met een vaste lijn naar

    > Nederland belt van Oekraine nog steeds via een (centrale)

    > naar Nederland bellen

    Nee, normaal gesproken niet. Misschien nog vanuit sommige kleine dorpjes of zo, dat zou ik niet weten.

    >en wat zijn de kosten hiervan in euro?

    Hoog, precies weten doe ik het niet, andersom is altijd goedkoper zo ver ik weet.

    Armand

  • kees

    Bedankt voor je reactie maar hoe moet ze dan mijn 06 invoeren met twee nullen voor de 6?

  • john

    Hallo Kees

    Zover ik weet hoeft zij niet te betalen als jij vanuit nederland naar haar in de ukraine

    een sms je stuurt.

    Als zij jou een sms wil sturen met een ukrainse provider moet zij de volgende nummers ervoor

    invoeren : +8 31. 6. en jou mobiele nummer !

    Let op ik heb altijd goede ervaringen met UMC, lukt altijd

    met Kiev Star of andere providers weet ik het niet

    Men kan vavuit ukraine vast (zonder centrale) naar Nederland bellen, maar dat is erg duur.

  • kees

    Bedankt john het nummer gaat dan als volgt +8316 en dan je 10 cijferige nummer ?

  • john

    Kees

    geen 10 cijferig nummer

    let op

    jou nummer is b.v. 06. 53535353

    vanuit ukraine :

    00 8 31 6 en de laatste 8 cijfers van je nummer

    succes

    John

  • Klaas

    Beste hans;

    Ik heb hetzelfde probleem,en ben naar de grootste telefoon aanbieder in de Oekraine geweeest,(Kievstar)om te vragen hoe dat mogelijk is.

    Toen bleek dat Kievstar geen overeenkomst heeft met Vodafoon,en haar berichten dus niet aankomen in Nederland.

    Ik heb dit ook bij Vodafoon gevraagt,en dit klopt,het is voor haar niet mogelijk jou te SMSen.

    mvg;klaas.Hans schreef:

    >

    > Hallo. Wilde graag wat meer info hebben over SMS. Ben zelf

    > in het bezit van een oudere gsm(libertel) mIJN VRIENDIN in

    > de Oekraine probeerd me te SMS maar dat lukt niet. Kan

    > natuurlijk aan mijn veroudererde GSM liggen.

    > Heeft iemand goede/slechte ervaringen met bepaalde prepaid

    > toestellen.??

    > Wie heeft de goede tip met welk toestel/aanbieder het SMS

    > goed functioneerd van en naar de Oekraine

    >

    > groetjes

    >

    > Hans