Zoek kontakt Oekrainse mensen NL

  • Hans

    Hallo, ik ben een Nederlandse man van 38 en heb afgelopen najaar in Duitsland een moderne, leuke Oekrainse vrouw(36)leren kennen. Als alles goed komt, zal zij vanaf april een tijdje bij mij verblijven om ons nog beter te leren kennen. Wie wil met mij schrijven over dingen zoals Visa, satellietTV, busreizen etc. etc.

    Ik woon in het Noorden van Limburg. Graag zou ik hierbij meer te weten over de Oekrainse cultuur. Misschien kunnen we zo ook alvast wat vrienden leren kennen.

    Hoor graag van jullie !!

  • Jaap

    Hans,

    Visa is niet zo moeilijk, kijk op www.immigratiedienst.nl

    Je moet naar je gemeente voor een uitnodigingsbrief en een garantverklaring tekenen.

    Verder staat er genoeg op de oekrainepagina zelf.

    Denk dat dit prikbord een uitstekende plaats is om meer te weten te komen:)

    M.v.g. Jaap

  • Nick

    Hallo

    als je vragen heb mag altijd vragen

    mijn vrouw is een oekrainse ik ben half Oekraine -Canadian -Belg

    Wij hebben veel kontak met Oekraine

    in juli gaan wij naar Oekraine met de auto

    vele groeten

    Nick

  • Volodia

    Hallo Hans,

    Het is wel mogelijk zes oekrainse TV zenders ontvangen van Sirius satelliet (Inter, Novy Kanal, TET, ENTER, ENTER-film en ICTV). Je hebt een digitaal ontvanger nodig. Kijk maar hier voor meer informatie: http://www.satcodx1.com/0050/eng/. Er is ook een aantal Russische TVkanalen op hetzelfde satelliet.

    Groeten,

    Volodia

  • slokie

    Ben uit Belgie en ben reeds verschillende keren naar Ukraine geweest bij vriendin.

    Wat mij opvalt is dat de vrouwen ginder allemaal nogal impulsief zijn en graag kommanderen….Reeds verschillende keren vroeg ik om bij een probleem een dialoog aan te gaan en niet meteen de agressieve toer te starten….

    Ik stel vast dat ze ginder leven met een totaal andere mentaliteit dan bij ons.

    Spreken over sex bvb. is uiterst moeilijk…Hun bijgeloof is voor ons onbegrijpelijk…

    Wij westerlingen zijn voor de meeste vrouwen in Ukraine de “ reddende engel”…

    Ze willen geen plaatselijke man meer omdat die over het algemeen meer drinkt dan werkt .Ik wil hier niet veralgemenen en uitzonderingen bevestigen de regel.

    ZEER positief is hun zorg voor eten en huishouden.Daar kan geen westerse vrouw aan tippen.

    Waar ik mij aldaar steeds mateloos aan erger is dat ze geen discipline kennen.Even wachten tot hun beurt is er niet bij.In het postkantoor staan ze met vijf of zes te kijken wat je doet ….

  • Ben

    hallo,

    ik zou ook graag met de auto naar Oekraine rijden. De regio Kherson. Blijkbaar is dit heel gevaarlijk voor diefstal. Zeker voor westerse wagens. Kunnen jullie me misschien meer informatie geven?

  • slokie

    doe dit niet !!!

    Heb reeds genoeg gehoord en gezien.

    Als je de wegen in Ukraine niet kent, heb je gegarandeerd problemen.

    Sorry voor hetgeen ik nu schrijf : maar behalve enkele uitzonderingen rijden ze ginder allemaal zoals gekken …Als voetganger op wit zebrapad begonnen ze allen te toeteren dat ik me uit de voeten moest maken.Voorbijsteken in een bocht is ginder gewoon.Rechts voorbijsteken eveneens.

    Over criminaliteit zwijg ik dan nog …Het is algemeen geweten dat buitenlandse wagens speciaal in de gaten gehouden worden door “ bepaalde organisaties”.

    Verder is het nuttig te weten dat practisch geen enkele Ukrainer een verzekering heeft voor zijn wagen ….Probeer maar eens te procederen als Belg of als Nederlander

    in Ukraine.Voor je het weet zit je op straat wegens de hoge kosten.

    Ik wil mij absoluut niet denigrerend uitlaten , maar hier zegt men : “ een kei kan men het vel niet afstropen….”.

    Naar Kherson met vliegtuig + bus of taxi : geen probleem.

    Met MALEV naar Odessa (400 euro heen- en terug vanuit Brussel).

    Vanuit Odessa met bus naar Kherson : ongeveer 2,5 EURO ( 15 hryvna).

    Van Odessa luchthaven naar autobusstation : beter taxi nemen ( 20 hryvna).

    Je kan altijd bus nemen Odessa /Nikolaev : alle 15 minuten.En in Nikolaev overstappen.DAAR zijn er steeds bussen en minibussen die naar Kherson rijden.

    Kost : 5 hryvna ( laat ons zeggen : 1 euro).

  • J. Bolderdijk

    Hallo.

    Ik kom zelf heel veel in de Ukraine. Mijn vrouw is Ukrainse en komt uit Lutsk.

    Zelf vind ik het een mooi land waar veel kan (voor geld) Soms kom je rare dingen tegen. Tol betalen aan een nepagent b.v.

    ook kregen we te horen als buitenlander niet meer dan 400 km te rijden per dag en niet na zonsondergang. Vreemde zaak. Zodoende ga ik met de trein van Berlijn richting Kiev. Veilig vervoer tenminste en niet duur. Tot Jagodin 204 euro vanaf Amsterdam.

    In maart of april ga ik weer een poos naar de Ukraine.

    groetjes Rik uit Almere - Lutsk

  • slokie

    Kijkt U eens op de website van www.usitconnections.be.

    Die hebben voor het ogenblik zeer interessante prijzen naar Kiev.

    Met CSA : 239 euro heen en terug.Wel vlug erbij zijn.

    Vriendelijke groeten.

  • Gilbert

    Heb je enig idee van de vluchtijden vanaf brussel??? Ze staan niet op de site vermeldt.

    Vanaf Amsterdam vlieg je nu trouwens ook voor € 199,- + € 58 tax via Frankfurt naar Kiev met de Lufthansa! www.schiphol.nl. Maar vanaf Brussel is voor mij gunstiger!