Hallo IIya
Alvast heel vriendelijk dank dat je mij helpt en voor je antwoord terug,
maar IIya woon je nu dan ook zelf in Holland ? en hoelang al?
en nee dat is juist erg jammer dat mij vriendin spreek geen english,
een heel klein beetje, somige worden, maar dat is te weining.
ze komt deze zomer naar Nederland naar me toe, daarom hoop ik dat ze dan een beetje overweg kan met de Nederlandse taal.
ik weet voor haar maar ook voor mij dat het een hele opgave is.
maar we wilen er allebij voor gaan. we houden van elkaar en ze wil daarom met mij een leven opbouwen hier in Holland .
daarom hoop ik dat als ik dat boek “Help 1” en cassettes en hulpboek en woordenboek op stuurt dat ze daar een hoop uit kan leren.
ze zegd ook zelf dat ze wel wat nederlandse woorden kan schrijven, maar het liefste heeft ze lessen van mensen om haar heen die de nederlandse taal spreken en die een cursus geeft.
maar ik weet niet of dat ergens ook wordt gegeven in Donetsk, dat is de plaats waar ze woon. maar ik hoop dan dat ze ook een hoop kan leren van de cassettes die er dan ook bij zitten.
ik heb haar al een woordenboek Russisch - Nederlands gegeven.
maar ze heeft een probleem met het uitspreken van de woorden.
omdat niemand het eerst voordoet tegen haar.
Maar ik ben ook zo benieuwd IIya hoelang het het dan voor jou geduurd voordat je een beetje goed Nederlands kon? en had jij dan wel veel aan dat Boek Help 1 en de Cassettes?
en hoe ben jij dan in Nederland terecht gekomen? ben je dan ook getrouwd met een nederlandse man? Ik wil ook zo graag dat Elena voor altijd hier bij mij in Nederland is. Maar ik denk dat we dan moeten trouwen. we hebben wel contact via de E-mail, maar het moet voor haar dan allemaal eerst vertaalt worden. en ik bel haar nog wel eens op, ook niet te veel anders kost het weer ontzettend veel geld.
maar we missen elkaar heel erg veel. mijn eerste ontmoeting was de 17 december , ik ben 12 dagen bij haar geweest en haar familie ontmoet en vrienden, het waren de mooiste 12 dagen van me leven.
en nu deze zomer kom ze dan naar Mij toe.
daarom wil en hoop ik dan zo graag dat als ik dat naar haar opstuurd, dat ze daar een hoop uit kan leren IIya.
want de Nederlandse Taal is dan heel erg belangrijk voor Haar maar ook voor mij, maar natuurlijk ook voor onze Toekomst als ze met mij veder wilt hier in Nederland.
IIya ik hoop dan ook dat we contact blijven houden.
waar kom jij dan vandaan uit de Ukraine IIya?
en hoelang woon je dan al in Nederland?
ik heb altijd heel veel vragen in een keer:)))
ik hoop dan ook dat je ze kan en wil beantwoorden.
en ik hoop dan ook als ik meer vragen heb dat ik dan bij jou terecht kan IIya?
Alvast heel vriendelijk dank voor je hulp en Antwoorden…
Groetjes van Herman……….