Naar Sevastopol

  • Ton

    In het voorjaar wil ik naar Sevastopol gaan. Momenteel lijkt mij de beste manier om via Istanbul naar Simferopol te vliegen en dan verder naar Sevastopol.Zijn er echter nog andere alternatieven, bv via Boedapest of met bus of trein. Ik zelf vind het nogal duur, echte Nederlander he, maar als iemand een idee heeft, graag!

  • Tj Kuipers

    Duur duur wat heet duur? Ik heb dezelfde plannen als jouw ton alleen ben ik van plan om met twee aparte vluchten te gaan .

    Eerst van amsterdam naar kiev en vandaar naar simferapol om vervolgens met taxi oid naar sevastopol af te rijzen.

    E.e.a zou omstreeks maart april moeten gebeuren .

    mischien kunnen we contact houden en ervaring of gegevens uitwisselen.

    Vriendelijke groet: Tj.

    Ton schreef:

    >

    > In het voorjaar wil ik naar Sevastopol gaan. Momenteel lijkt

    > mij de beste manier om via Istanbul naar Simferopol te vliegen en dan verder naar

    > Sevastopol.Zijn er echter nog andere alternatieven, bv via

    > Boedapest of met bus of trein. Ik zelf vind het nogal duur,

    > echte Nederlander he, maar als iemand een idee heeft, graag!

  • Tj Kuipers

    bij mij topic (engels in ukraine) heb ik ook diverse nutige tips ontvangen je zou die ook kunnen overwegen..

    mischien wel tot ziens in Sevastopol,

    Tj.

  • Ton

    Hoi Tj

    Wat bedoel je met jouw topic[engels in Ukaine. Ik kan het niet vinden op de Ukraine.pagina.

    Ik had de bedoeling om begin arpil te gaan, dus wie weet.

    TonTj Kuipers schreef:

    >

    > bij mij topic (engels in ukraine) heb ik ook diverse nutige

    > tips ontvangen je zou die ook kunnen overwegen..

    >

    > mischien wel tot ziens in Sevastopol,

    >

    > Tj.

  • Ton

    Tj

    Sorry ik zie het al!!

    TonTon schreef:

    >

    > Hoi Tj

    > Wat bedoel je met jouw topic[engels in Ukaine. Ik kan het

    > niet vinden op de Ukraine.pagina.

    > Ik had de bedoeling om begin arpil te gaan, dus wie weet.

    >

    > TonTj Kuipers schreef:

    > >

    > > bij mij topic (engels in ukraine) heb ik ook diverse nutige

    > > tips ontvangen je zou die ook kunnen overwegen..

    > >

    > > mischien wel tot ziens in Sevastopol,

    > >

    > > Tj.

  • fred

    Hoi Ton,

    Heb net de reis naar Sevastopol achter de rug en ik ben met de KLM gevlogen naar Kiev (351,- Euro) en ben na een paar dagen verder gaan reizen naar Sevastopol. Met de nachttrein gaat dit best wel plezierig en je ontmoet nog wat mensen. Mijn voorkeur zou hier naar uitgaan.

    Goede reis, Fred

  • Ton

    Hoi Fred

    Bedankt voor je reactie. Heb jij je treinkaartjes in Kiev gekocht, en ligt het station dichtbij het vliegveld zodat je eventueel ook nog dezelfde dag door zou kunnen reizen naar Sevastopol. Misschien ook nog overnachting tips in Kiev of Sevastopol?

    groeten

    Ton

  • Armand

    Ik heb het volgende meerdere malen gedaan, en elke keer zonder problemen verlopen. Toegegeven, ik was wel elke keer met mijn Oekrainse vriendin, dat scheelt natuurlijk.

    1. Vliegen vanuit Schiphol naar Borispol (internationaal vliegveld op circa 20 km van Kiev; net zoiets als Schiphol bij A'dam dus - alleen veel kleiner). Als je met KLM vliegt, moet je normaal gesproken rond 16:00 door de dounane etc heen zijn.

    2. Negeer als je naar buiten loopt de taxi chauffeurs en hun ‘handlangers’ die je proberen naar Kiev te brengen. Loop rechts naar buiten naar de bussen die staan te wachten; voor enkele hrivna's (of losse dollar of euro) brengen je die naar het treinstation. Daar moet je rond 17:00 wel kunnen zijn.

    3. Loop het station in en ga als eerste pinnen. Een ‘bankomat’ is gelukkig vlak naast de loketten.

    4. Koop 2-e of 3-e klas treinkaartje voor de nachtrein naar Sevastopel. Die vertrekt om 19:30. Tweede klas coupe deel je met zijn vieren, derde klas met tientallen een hele wagon. Neem geen eerste klas - zijn niet zo veel plekken, en hoe gek het ook klinkt, veel meer risico voor een buitenlander. Eerste klas wordt vooral gebruikt door zgn. ‘New Russians’ en daar moet je niets mee te maken willen hebben. In 2-e en 3-e klas gebeurt zo goed als nooit wat, en zijn heel gezellig. Koop wat drank en eten in de tussentijd (niet te dure en bijzondere nemen!) en daar maak je in de coupee snel leuke vrienden mee; althans minstens zo lang de reis en/of fles duurt ;-)

    5. In begin van de middag van de volgende dag arriveer je in Simferopol, de hoofdstad van de Krim. Ik stap daar altijd uit, maar als je verder naar Sevastopel wilt moet je uiteraard gewoon blijven zitten, de trein gaat namelijk gewoon weer verder.. ;-)

    Veel plezier. NB: wellicht overbodige info: als men niet als buitenlands reclamebord rondloopt (niet met geld en dure spullen zwaaien) maar wel zelfverzekerd en (schijnbaar) doelgericht je weg zoekt, is de kans dat er wat misgaat niets groter dan in een grote stad in Nederland.

    Armand

  • slokie

    Je kunt met MALEV vanuit Brussel naar Odessa vliegen(misschien ook mogelijk vanuit Amsterdam???).Kost : 400 euro heen en terug alles inbegrepen.

    Vanuit Odessa heb je trein naar Simferopol.Vandaar nog twee uur met trein tot Sevastopel.Trein in Ukraine= zeer goedkoop , maar ook zeer traag.

    Je kan online reserveren bij Malev.Bezoek de website.

    Je kan de website van de Ukrainse spoorwegen raadplegen in het engels.

    Indien U dit wenst kan ik U info per email doorsturen.

    Schrijft U naar : slokie@belcenter.com.

    PS : er zijn speciale tarieven vanuit A'dam naar Kiev.Vanuit Kiev kun je met “AEROSVIT ” voor 132 hryvna naar Odessa vliegen.Zie website van AEROSVIT aub.

  • slokie

    ik zie zopas op de website van AEROSVIT dat ze een promotietarief hebben van Kiev naar Simferopol.Nl: 223 hryvna. Dit is ongeveer 42 euro.