Engels in ukraine?

  • Tj Kuipers

    ééh ja toch wel nog een vraagje fred…

    Hoe lang doet die trein er over ,moet je overstappen en is het werkelijk zo dat je in principe beter een hele coupé kunt betalen ipv één persoon?

    Ai dat zijn er al drie vragen ik hoop dat je me antwoord hierop kunt geven want het lijkt mij een redelijk alternatief t.o.v het vliegtuig (je komt in ieder geval uitgerust aan lijkt mij.

    b.v.d voor je reactie.

    Tj.

    fred schreef:

    >

    > Hoi,

    >

    > Ben net terug uit de Oekraine en heb samen met mijn vriend

    > die daar woont Sevastopol en Yalta bezocht.

    > In Sevastopol heb je in de hoofdstraat een tweetal

    > geldautomaten, 1 staat in een hotel (te herkennen aan de vele

    > taxi's voor de deur en de renovatie van de buitengevel). Deze

    > geldautomaat kan ik je aanbevelen omdat hier ook bewaking van

    > het hotel een oogje in 't zeil houdt.

    > Wij zelf hebben ervoor gekozen om een appartement te huren,

    > qua prijs beduidend goedkoper dan een hotel. Het appartement

    > was zeer goed en we zijn er op het station van Sevastopol te

    > weet gekomen dat het te huur was.

    > Wij zijn met de slaaptrein van Kiev naar Sevastopol gegaan,

    > ik kan dit aanbevelen.

    > Mocht je nog wat willen weten lees ik het wel.

    >

    > Veel plezier, Fred

  • Yura

    Tj, Wat die treincoupe betreft ben ik het er absoluut niet mee eens dat er een hele coupe moet worden gehuurd. Waarom niet als de locale mensen gewoon een plaats tussen hen? Dat is bijzonder gezellig (zorg ervoor veel eten en drinken mee te hebben om dit te kunnen delen) en beslist niet onveilig. In principe is er keus tussen kupeyni vagon (vier persoon) of platskartni vagon (open rijtuig). In de eerste is het wat verzorgder en heb je meer privacy, maar in de laatste is de gezelligheid het best. Ik heb met beide varianten gereisd in Oekraine en Rusland en de sfeer is geweldig. Ook toen ik nog nauwelijks Russisch sprak deed ik dit (alleen) en er is nooit iets gestolen of verdwenen, maar de “gesprekken” gingen met handen en voeten en wat al niet toch op prima wijze. De reis van Kiev naar Sevastopol duurt ca. 16 uur per trein. Dit is zeker te prefereren boven vliegen, want zowel in Kiev als Simferopol liggen de vliegvelden ver buiten de stad waardoor veel tijdwinst weer verloren gaat. bovendien zijn de kosten veeel hoger. Een enkele reis Kiev-Sevastopol zou afhankelijk van de gekozen reiswijze tussen de 5 en 15 euro moeten kosten. Dit is naar Nederlandse maatstaven geen geld gezien de afstand en het comfort in de treinen, want dat laatste is zeker niet minder dan in nachttreinen die andere delen van Europa doorkruisen. Veel reisplezier.

  • Tj Kuipers

    Toch ff een reactie Yura.

    Ik kan het niet laten want het brand me in…..

    Het was absoluut niet mijn bedoeling om ukraine ,de spoorwegen en/of de mensen daar onderuit te halen of ergens van te betichten dat vooropgesteld.

    Het was gewoon een vraag naar aanleiding van informatie welk ik ook maar van het net geplukt heb….

    Met andere woorden ik zocht gewoon naar de juiste antwoorden en plaatste daarom mijn vraag over de coupe hier op het pb.

    Dat de mensen daar zeer gastvrij zijn ben ik onderhand wel achter en ik verwacht daar dan ook totaal geen problemen mee.

    ik hoop dat ik mijn bedoeling achter de vraag hiermede voldoende heb toegelicht maar indien dit niet het geval is nodig ik je uit om een en ander via mijn gewone mailadres toe te lichten.

    Met vriendelijke groet: Tj Kuipers

    e-mail: jrkuppers@hotmail.com

  • Nick

    Hallo

    ik ben op zoek naar Nederlands -Ukrainian

    hier in belgie kant ik niet vinden maar misschien is er in Holland ???

    er besta wel in English - Ukrainian Ik heb dat gekregen van een neef

    vele groeten