Post (pakjes )

• Henk Hofstede

Hallo,

Graag wil ik wat informatie over het versturen van kleine pakjes ( met weing waarde, het gaat om kleine cadeau`s en boeken ) naar de Ukraine ( Kremenchug ).Hoe lang zijn ze onderweg en is het veilig?

Mijn ervaring met pakjes naar Rusland is zeer slecht. Laat Uw ervaringen hierover aan mij weten. Bij voorbaat bedankt.

Henk Hofstede, Haarlem.

• Ilya

Voor mij is het nog steeds best om de pakjes aan iemand die naar Oekraine zelf gaat over te geven.. De douane is afschuwelijk - daarom kunnen post bezorging bedrijven als DPD of FedEX ook weinig doen.

Ilya.

• Ilya

Voor mij is het nog steeds best om de pakjes aan iemand die naar Oekraine zelf gaat over te geven.. De douane is afschuwelijk - daarom kunnen post bezorging bedrijven als DPD of FedEX ook weinig doen.

Ilya.

• Gilbert

Hallo Henk,

Het antwoord van Ilya is inderdaad correct. Je kunt het beste iemand strikken om het pakje mee te nemen.

In veel gevallen raakt je pakketje namelijk zoek als je het met de post verstuurd

Gegroet,

Gilbert

• Henk Hofstede

Hallo,

Bedankt voor de informatie. Ik was hier al bang voor!

Vriendelijke groet,

Henk Hofstede.

• Henk Hofstede

Hallo, Bedankt voor de informatie. Ik was hier al bang voor!

Vriendelijke groet;

Henk Hofstede.

• Armand

Ik verstuur geregeld pakketjes met niet kostbare spullen naar Oekraine (met name boekjes met eigen foto's, prepaid kaart voor gsm e.d.) en gewoon met de PTT, gaat prima, nooit wat misgegaan. Echter ik neem wel maatregelen:

1. Naam en volledig adres met printer gedrukt (ivm leesbaarheid) en dat

zowel in Cyrillisch als ABC-(=ons) schrift.

2. In Engels en Russisch op het pakket een korte omschrijving van de inhoud

(bijv. ‘holiday photos’). Bij het postkantoor kan je daar ook officiele stickers voor krijgen om het daarop in te vullen.

3. Ik voeg in het Russisch aanwijzingen toe waar het pakket geopend moet

worden zonder dat het pakket uit elkaar valt, en heb tevens gezorgd dat dan

het pakket weer makkelijk af te sluiten valt na opening.

NB: Ik spreek zelf geheel geen Russisch, maar door het eerst de aanwijzingen

en inhoudsopgave in simpel Engels te schrijven en dan met een online

vertaalsite deze geautomatiseerd te vertalen naar Russisch kan het ook. Ik

controleer die computervertalingen altijd door de verkregen Russische

vertaling weer door dezelfde site weer terug naar Engels te laten vertalen

en dan te beoordelen of het nog klopt en begrijpbaar is. Ik vereenvoudig en

herschrijf de oorspronkelijk Engelse tekst en herhaal die twee

vertaalstappen net zolang totdat ik over de kwaliteit tevreden ben. Werkt

voldoende goed in dit soort gevallen. Bijv met http://www.translate.ru/

Zoals iedereen zal begrijpen, maatregelen 2 en 3 zijn niet voor mijn

vriendin en haar familie, maar voor de Oekrainse autoriteiten die geregeld

(incidentele? sommige? vele? meeste? alle?) post vanuit het buitenland

openmaakt - althans dat heb ik enkele malen gemerkt met post die via de

normale PTT-kanalen ging.

Ik ben nog nooit wat kwijt geraakt. Alleen een in glag ingelijste foto kwam ondanks heel stevig inpakken gebroken aan. Foto was echter nog prima, en alles was compleet.

Armand

• J. Bolderdijk

Ik stuur geregeld dingen naar de Ukraine en dus ook waardevolle. Nooit problemen gehad als je het adres maar in hun eigen taal zet. Ik weet uit ervaring dat in Lutsk waar ik alles heen stuur, de postbezorgers geen westers schrift kunnen lezen.

Ik stuur alles aangetekend naar de Ukraine . Het postkantoor belt dan op naar de ontvanger dat het is aangekomen. Ook ontvang ik geregeld pakketjes van daar uit met sigaretten en andere dingen en ook geen problemen .

• Nick

je kunt ook pakken op sturen met

www.perfectbv.nl

• mats schuit

om een pakketje te versturen moet je rekening houden dat het 3 weken duurt voor het aankomt

dat geld ook voor brieven en kaarten ik heb diverse keren iets opgestuurd naar mijn vrouw die in dneproperovsk

woont maar de duane is erg streng

vrgr mats