Volga importeren vanuit Oekraine

  • Mapa

    Het zal misschien vaker andersom gebeuren, maar ik wil dus graag een auto in Oekraine kopen en in Nederland importeren. Ik heb mijn zinnen gezet op een mooie Volga 3110 of 31105. Ik weet wel waar er automarkten zijn, en beschik over UA collega's die met met sommige dingen kunnen helpen, desondanks zit ik nog met wat vragen, wie kan me helpen?

    Kan ik als Nederlander de auto op mijn naam zetten, 'm naar Nederland rijden en dan zelf invoeren? Bestaan er in Oekraine exportkentekens? Is dat inclusief verzekering? Of gaat de auto zonder kenteken op een vrachtauto naar Nederland moeten?

    Kan ik in Nederland nog enigszins aan onderdelen komen, of moet ik die zelf steeds meenemen met Wizz Air? Wel vervelend als ik plaatwerk nodig heb :).

    Verder heb ik ook nog wel wat vragen over de auto zelf, bijvoorbeeld of ik beter de 2.3 of 2.4 ZMZ motor kan nemen, of de 2007 uitvoering met de Chrysler motor, qua verbruik en betrouwbaarheid. Ik heb zelf eigenlijk meer met het model voor 2007, scheelt ook weer in de BPM, maar die hebben natuurlijk ook weer meer gelopen, hetgeen de risico's voor lastige reparaties groter maakt.

  • Corine

    Technisch kan ik je niet verder helpen. Wat ik wel weet en misschien handig voor jou kan zijn om te weten, is dat je in NL alleen auto's in kan voeren die ooit in NL officieel op de markt zijn geweest. Is dat zo met een Volga?

  • Nils

    Ik rijd inmiddels rond in een Wolga 31105 hier in Nederland, zie bij RDW kenteken 37RDJ9. Ik adviseer de Chryslermotor want die is modern en kan hier gerepareerd worden.

    Laatst was er een zijruit uitgeslagen, in woon in Amsterdam, en die is nu van plastic want de Carglass kon er niet aankomen. Dat is allemaal wel lastig.

    Groeten,

    Nils

  • Mapa

    Hoi Nils,

    Ik wil graag van je weten hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Mijn informant van de Volga club vertelde mij dat er geen typegoedkeuring voor is en dat het dus een hachelijke onderneming is er 1 op NL kenteken te krijgen. Dus, hoe heb je dat gedaan?