Relatie problemen.. Advies nodig.

  • arthur

    Beste mensen,

    Ik ben onlangs terug aangekomen in nederland. Na elf dagen voor mijn vriendin te zijn geweest in Vinnitsa, ben ik spijtig genoeg weer met mijn gezicht in de harde werkelijkheid gedrukt. Ik vertel mijn verhaal omdat ik radeloos ben wat te doen in deze situatie.

    Mijn verhaal

    Dit is mijn derde keer dat ik Oekraine heb bezocht voor haar. Na Augustus, November en nu in Januarie daar te zijn geweest voor een korte periode. Lijkt het nu stuk te lopen. Alles ging heel goed zelfs tot deze vakantie.. In mijn tijd dat ik in November in Oekraine was, hadden we uitvoerig besproken dat we beiden

    graag zouden willen dat ze in Maart voor een korte periode naar Nederland zou komen. Dan kon ik immers mijn familie voorstellen aan haar en laten zien hoe

    mijn manier van leven is in Nederland.

    Ik had ook duidelijk aangegeven dat ik haar familie

    wil ontmoeten omdat ik dat immers belangerijk vind.

    Dat was volgens haar op dat moment geen probleem.

    Ook meermaals aangegeven wat ervoor nodig is om

    een aanvraag visum te kunnen doen bij de ambassade. Ook heb ik in de tussentijd meerdere keren aangegeven dat ik haar familie wil ontmoeten en zien hoe zij woont.

    Dus ik alle documenten geregeld die zij nodig heeft

    van mijn kant voor de aanvraag. En geregeld contact gehad over een afspraak maken met de ambassade voor interview en aanvraag. Ik wou graag erbij zijn immers. Plus dat ik dan met Orthodox kerstmis en oud nieuwjaar bij haar zou zijn om het te kunnen vieren.

    Kortom alles leek voorspoedig te gaan.. Totdat ik op de tweede dag vragen ging stellen. Zij had immers aangegeven dat zij pas een afspraak met de ambassade wil maken als ik bij haar ben. Toen vertelde zij mij dat ze op een soort lijst staat omdat ze langer dan een jaar geleden zonder visum naar Polen is gereisd. En toen dus in een database is terechtgekomen voor mensen die voor een jaar niet naar een schengen land mogen reizen. Toen ik vroeg waarom zij het niet had gezegt, zij ze dat ze het vergeten was. Ofwel mijn vertrouwen in haar was deels geschaad.

    Het volgende doet mij nog het meeste verdriet..

    Na meerdere malen aangegeven te hebben dat ik haar familie wil ontmoeten en haar thuis wil zien. Komt zij telkens met excuses waarom het niet zou kunnen.

    Haar moeder zou geen tijd hebben, zou zich niet lekker voelen, zou willen dat zij gelukkig is en dan wanneer zij het wilt aan haar voorsteld. Of dat haar woning een zooitje zou zijn.. En wanneer ik dan zeg dat dat geen antwoord op mijn vraag is.. ‘'waarom ik haar moeder niet kan ontmoeten en haar appartement niet kan zien, met het feit dat ik het ruim op tijd had aangegeven’'. Kan ze geen antwoord geven. Immers moet het niet uitmaken of je woning

    niet opgeruimd is, als je van iemand houdt dan nodig je hem of haar gewoon uit. Ze heeft tijd genoeg gehad immers om het op te ruimen.

    Waarom ik haar dochter wel kan ontmoeten en haar moeder en woning niet kan zien…?

    En dan hadden we nog een discussie over wie wat gaat betalen met betrekking tot vliegtickets etc.

    Daar kwamen we uiteindelijk overeen dat ik de eerste vliegticket van haar zou betalen en zij de tweede.

    Zij begrijpt niet waarom ik niet alles of bijna alles voor haar betaal.. Wanneer ik het dan probeer uit te leggen

    dat ik geen goed betaalde baan heb kijkt ze me met

    onbegrip aan of alsof ik lieg tegen haar. Ik werk als tuincentrum medewerker, en dat verdient eenmaal niet heel goed. Ik moet ook rondkomen en alles betalen om bij haar te zijn en leuke dingen te kunnen doen. Ik kan het niet alleen bekostigen.. Al is het maar

    een symbolische bedrag van haar kant. Want ik begrijp heel goed dat zij het niet breed heeft, en zeker omdat ze nog een dochter heeft die ze moet onderhouden.

    Het moeilijke hieraan is dat ik geloof dat zij van mij houdt en zij laat dat ook op vele manieren blijken.

    Alleen het praten over emoties is moeilijk voor haar, terwijl ik heel open en oprecht ben met haar. Ik kan namelijk aardig makkelijk praten over mijn gevoellens en over wat ik denk. We kunnen goed praten met elkaar, maar als het over gevoellens gaat wordt het moeilijk van haar kant. Verder hebben we doorgaans veel plezier met elkaar. En zijn we overtuigd dat we van elkaar houden. Alleen zij heeft mij veel pijn gedaan door al dit..

    Ik zou heel graag reacties en advies van mensen willen krijgen die bekent zijn met de russische/oekrainse cultuur, denkwijze en of een relatie hebben met een Oekrainse dame.

    WAT TE DOEN?

    HELP!!

    Mvg Arthur

  • Gilbert

    Hoi Arhur,

    ik wil er niet al te veel woorden aan wijden en ga je zeer geen advies geven. Ik denk namelijk dat jij zelf de knoop dient door te hakken wat betreft jouw “relatie” met haar.

    Een paar vragen die zo bij mij opkomen:

    - Weet je zeker dat ze van je houd?

    - Stuur jij haar regelmatig geld of heb je geld achtergelaten die keren dat je er bent geweest?

    - Heb je wel eens van een scammer (scammers) gehoord? Google maar even……. (een top-scammer zal aan jouw nooit geld vragen omdat zij jouw zover weet te krijgen dat jij het toch wel betaald. Het betrekken van eigen kinderen en/of familie/vrienden is geen uitzondering; iedereen moet immers brood op de plank hebben)

    - Het vliegticket is tegenwoordig goedkoper dan de hele rompslomp eromheen, realiseer jij je dat? Zij anders? (reizen naar ambassade, visum, verzekering, transport van en naar vliegveld)

    - Als je een kopie van haar paspoort hebt kun je makelijk bij de ambassade checken of haar verhaal over Polen klopt.

    - Mijn ervaring is dat Oekrainse meid zeer trots is als zij haar vriend mag voorstellen aan haar ouders. Zeker als hij ook nog werk heeft.

    groetjes

  • keeshh

    Hallo arthur,

    Ik heb in totaal 5 jaar een relatie gehad met een Russische vrouw. Ik heb hier op dit forum over haar geschreven. Ik mis haar nog steeds. Het is een kreng maar ook de liefste vrouw waarmee ik ooit wat heb gehad..

    Ten eerste heb ik een vragen. Je vriendin spreekt Engels? Waar heeft zij dit geleerd? Wat heeft zij in Chengenland gedaan…. Is de vader van het kind in zicht. Is je vriendin van de categorie ‘ to good to be true?’ en be onest please.

    Hoe kom je aan die relatie? Internet? Of daar ontmoet in de zomer? Wat is haar leeftijd. Wat is de leeftijd van haar kind. Heb je haar kindje al wel eens ontmoet….

    Ze maakt wel heel veel excuses om jou geen kennis te laten maken met haar familie, vrienden en kennissenkring. Heb je iemand ontmoet van haar vrienden. Wat is de reden dat ze je nog niet voorgesteld bent aan hen. Meestal zijn die meiden erg trots op hun aanwinst.

    Kan het zijn nu het inreisvisum op zich laat wachten, dat ze ook met de kennismaking wil wachten? Haar Familie is vast nog niet op de hoogte van de nieuwe relatie….of is mevrouw getrouwd…..en zit er iemand thuis te wachten….

    Je geeft aan dat je zelf ook niet veel geld hebt….. toch best een fout antwoord voor een Oekrainse. Kun je haar wel onderhouden als ze hier is? Waarom zou ze zich inlaten met een buitenlander als ze er op de een of andere manier niet op vooruit gaat…Zeker als je een kindje hebt spelen deze vragen echt mee… Als het echte liefde is dan is een jaartje ook wel weer te overbruggen. Ps heb je haar al geld gegeven…. Hoe omschrijf je de relatie tot nu toe..? Is het alleen maar romantic… Wat is haar opleidingsniveau… Wel belangrijk.. en werkt ze momenteel…

    En een oekrainse vragen een ticket te betalen…..oei.. ook 50 euro is voor haar hoogstwaarschijnlijk echt veel geld. Je bent dan toch niet de ridder op het witte paard waar zij op zit te wachten..lijkt het.

    Ook mijn ex dacht dat in Nederland echt iedereen bakken met geld had, zij was au pair bij een rijk gezin in Nederland. Ze had weinig realiteitsbesef. Jou vriendin kan zich ook geen voorstelling maken van Nederland. Het is bij ons wat makkelijker om een gemiddeld leven op te bouwen. Maar andere dingen zijn weer ingewikkelder en lastig in Nederland.

    Mijn ex wilde dat ik 100 procent voor haar ging en dat ik haar als een princes in de watten legde. Dat deed ik in de vakanties en tijdens leuke uitstapjes… Ik dacht dat is genereus van mij. Maar zij vond dat de normaalste zaak van de wereld dat mevrouw ten alle tijden op een voetstuk stond. Zij was in het begin echt wel gek op me. Maar ik merkte dat de manier van denken compleet anders is dan die van ons. Wij kunnen kleiboeren denken rationeel en binnen een kader. Russen denken in overtreffende trappen…. Bij ons moet inzet en geld van twee kanten komen. Die prinsesjes verwachten dat ze onderhouden worden..

    Russische vrouwen (dames die er goed uitzien) willen nu eenmaal een man die hen waard zijn. In aandacht, geld enz. Maak je het ze moeilijk dan betekent dat voor hen dat je ineens wat minder leuk bent en dat je toch wat minder gek op haar bent dan ze had verwacht….. Ze kan zich ineens niet meer geheel laten zien..

    Ruzies etc. Het gaat niet om wat je zegt, maar om het feit dat je niet onvoorwaardelijk voor haar gaat. Zij vertaald onvoorwaardelijk dat je energie en geld haar kant opgaat!! Je moet een sterke man zijn en je plicht dragen en dan zal zij er zijn voor jou..! Ga je zeuren dan ben je een eikel.. en is er trammelant. Ze zit echt niet te wachten op je gevoelens..Die emancipatie waar jij het over hebt die is in die gelederen niet echt doorgedrongen… Zeker als je vriendin een beauty is.

    Dat is mijn ervaring met mijn ex en ik heb al haar vriendinnen ook meegemaakt…. Dat waren er genoeg. Dus dit is mijn beeld.

    Wat voor gevoel heb je zelf ?

  • Marcus

    Ja, klopt…vliegtickets kun je makkelijk helemaal zelf voor haar betalen…..van Kiev na Dortmund of Lviv - Dortmund zal je nooit meer kosten dan 100 euro retour all-inn (wel een beetje op tijd boeken)…ikzelf heb nooit meer dan 65 euro retour betaald.

    Dat hele POLEN verhaal zit een luchtje aan, ik geloof er niks van.

    Oekraiense vrouwen zijn geraffineerd en weten vaak een man zo om de duim te draaien dat ze alles krijgen zonder er veel moeite voor te doen.

    Ik zou er mee KAPPEN !!

    Je hebt alleen jezelf ermee, kost je klauwen met geld, en zij blijft de boot afhouden, ze wil gewoon niet na jou toe dat blijkt wel uit je verhaal.

    Inmiddels heb ik persoonlijk de ervaring dat ze vaak gewoon een vriend als financiele zekerheid willen.

    Ik leerde ook 1 dame kennen via de chat…ben 2x 6 dagen in Kiev geweest bij haar.

    Wat bleek !!!….ze had al 1 vriend….maar ik wist er eerst niks van….later toen ik erachter kwam vond ze mij wel leuk…maar mijn GELD nog leuker ;)

    Ja, ook zijn er veel SCAMMERS, er is bijna geen werk in UA en als je al werk hebt verdienen de meesten nog geen 2000 Hrivna per maand…..probeer zelf daar in UA maar eens 4 dagen mee door te komen, als het je lukt ben je een knap man ;)

    Dus……LET OP !!!

    BOVENSTAAND IS MIJN PERSOONLIJKE ERVARING…..NATUURLIJK ZIJN ER OOK GOEDE/EERLIJKE DAMES.

    EN IS NIET ALLES KAF WAT TUSEN HET KOREN ZIT :)

    Marcus….

  • keeshh

    Hallo Arthur,

    Ik lees dat je haar dochtertje al wel hebt ontmoet…je maakt me benieuwd wat er bij haar speelt. Ik krijg het idee dat ze idd veel info niet verteld, maar dat je naast dat je leuk bent ook een belangrijk bent voor inkomen en toekomst.

    Angst om je te verliezen. Kan maken dat ze zich twijfelachtig opstelt. Er kan ter goede trouw en ter slechter trouw een verhaal zitten achter datgene wat zij verzwijgt. En niet te vergeten 1 jaar aan toekomstplannen de koelkast in. En wat gaat zij doen in dat jaar nu ze weet dat ze door jou niet gaat worden onderhouden…

    gr Marcel.

    Ps Ik heb mijn vriendin wel geld gegeven. Zij was by the way te goeder trouw.

  • Arthur

    Hallo beste Gilbert,

    Ik ben ervan overtuigd dat zij van mij houdt. Dat blijkt wel uit haar gedrag en wat ze doet.. Maar er zijn zoals ik al aangaf ook grote twijfels die ze makkelijk had kunnen ontkrachten en zo haar oprechtheid had kunnen aantonen. Ik vraag niet veel van haar.. De geld kwestie is nog geneens het meeste verdriet wat zij mij aandoet. Want ik begrijp dat ze niet veel verdient en ik begrijp ook nog dat de denkwijze nog heel ouderwets is. Dat de vrouw het huishouden doet en voor de kinderen zorgt. Zorgt de man voor het geld en onderdak. Mijn ouders zijn ontzet en erg verdrietig, maar ik nog het meeste omdat ik ervan overtuigd was dat ze gewoon in Maart bij mij zou zijn en ik haar in de nabije toekomst mogelijk een aanzoek zou doen. Zo overtuigd was ik ervan dat het goed zou komen. En nee, ik stuur geen geld en ik laat ook niks achter voor haar.

    Maar ik spendeer wel aardig wat geld. Naast mijn tickets en verblijfskosten, ook kadootjes en vele andere dingen voor een leuke tijd samen. Ik ben op de hoogte van scammers en hoe zij te werk gaan. Ik weet ook aardig hoe men denkt en redeneert. Naast mijn ervaringen in Oekraine, heb ik ook nog prive les van mijn russische lerares die mij ook het een en ander weet te vertellen. Zij komt uit Moscow en is getrouwd met een nederlandse man. Overigens heb ik haar nog niet gesproken over mijn nieuwe ervaringen. Ik heb geen kopie van haar paspoort. Ze spreekt aardig tot goed engels. En naar wat zij mij had verteld, heeft zij eigenhandig het geleerd via tv en een eerdere relatie met een Australische man die uiteindelijk stukliep omdat hij een andere vrouw zou hebben. Al met al, zit ik in twee strijd met mezelf. Rationeel gezien

    heb ik haar de kans gegeven en die heeft zij voor wat voor reden dan ook, niet met beide handen aangepakt. En emotioneel

    hou ik van haar met heel mijn hart! Zij zegt ook steeds dat ze van mij houdt en dat ze me mist. En ik wil haar geloven en doe dit ook. Maar waarom schermt zij mij steeds af van haar familie en vrienden als zij van mij houdt? Ik ben 25 jaar en woon opmezelf. Zij is 30 en heeft een dochter van zeven. Zij werkt als telefoniste begeleidende de taxi chaufeurs.

    Overigens besefde ik wel degelijk dat het zo ie zo niet makkelijk zou worden om een relatie aan te gaan met iemand uit het

    oost blok. En dan ook op veel vlakken.. Niet alleen op relatie gebied. Ik heb haar via een relatie bureau in Vinnitsa ontmoet.

    Een verdrietige jongeman, Arthur

  • Arthur

    Beste Keeshh,

    Op veel vragen van je heb ik beantwoord via mijn bericht aan Gilbert.

    Ik weet alleen dat ze voor vakantie in polen is geweest zonder visum en daarom op een lijst is terecht gekomen.

    De vader van haar dochter heeft volgens haar geen contact meer met dochter en mijn vriendin. Volgens haar heeft

    hij een eigen gezin bij een andere vrouw en bemoeit zich nooit met Anastasiya. Betaald ook niks voor dochter.

    Wat betreft emancipatie en mezelf onvoorwaardelijk geven.. Ik herken je verhaal helaas te goed. Aan alle voordelen zitten nadelen en andersom. Alleen ik kan mezelf niet onvoorwaardelijk geven zonder dat zij mij tegemoet komt met name met betrekking tot ontmoeten familie en vrienden. Als ik haar familie had ontmoet, dan had ik mezelf helemaal kunnen geven. Omdat ik weet dat dat een teken is dat ze oprecht is met mij. En nu wat rest is veel verdriet en twijfels.

    Mvg Arthur

  • keeshh

    Ik ken wel Oekrainers die werken in Polen. Maar om nou te zeggen dat Polen voor Oekrainers een ideaal vakantieland is?

    Nog steeds een vaag verhaal. En dan daar naar toe zonder visum…..met de kans er als illigaal uitgeknikkerd te worden…Bij mij gaat dat er niet in.

    Ze zal met iets beters moeten komen. Je twijfels zijn wat dat betreft gegrond. En mensen die op vakantie gaan hebben 9 van de 10 keer vakantie kiekjes.

    Meer kan ik er ook niet over zeggen.

    Geef haar de tijd misschien draait ze bij en laat ze je toe in haar leven en anders is het uitjanken en opnieuw beginnen.

  • kees

    Zonder visum komt ze de grens van UA_PL niet over dat is uitgesloten. Ze jokt dus tegen je. Wat ze wil is blijven in Oekieland en en toch geld toegestuurd krijgen van jou. Kappen met die handel. gr. kees.

  • Marcus

    Ja, precies zo denk ik er ook over.

    Kom op zeg, jij bent pas 25 jaar……..voor jou geen hand VOL…..maar een land VOL….dames ;).

    Ook moet je een jongere dame zoeken…30 jaar is in Oekieland al oud voor een dame, vooral als ze al 1 kind heeft, zijn bijna geen UA mannen waar ze terecht kan….want die zitten niet op een ander mans kind te wachten !!

    Ga gewoon lekker op vakantie daar (doe ik ook)….en je merkt dat bijna iedere dame je wel leuk vind als je normaal doet.

    Marcus….