Russische auto's

  • Kees

    Geachte dame's, heren, binnenkort ga ik in Ukraina een nieuwe russische auto kopen, met ukrains kenteken. Het wordt een Moskvitch, Wolga, of Lada. Heeft iemand van jullie ervaring met deze merken? Kees.

  • janek

    Koop niet, 1 brok ellende en en ergenis zeer slechte service, kwalieit is gewoon weg slecht.Ondamks de reclames in de media.

    Is kwalitiet van techniek en fabricage is uit sovjet unie tijd , modellen en febrikage apperatuur mee en de modellen gaan al 20 tot 30 jaar op dezelfde manier uit de fabriek zonder enige enovatie. Scheve gemonteerde deuren, motorkap die niet recht in scharnieren hangt, lelijk afgewerkt raam rubbers , inwendig vallen allerlij kunstof snelkick knopjes en hansvaten vanzelf van de constructie en zijn dan niet meer te monteren.Snel roestvorming door zeer dun spuitwerken slechte tectielafwerking, minimale en slechte verf kwaliteit en motorisch olie lekkage ect. vandaar de voor ons zeer lage koopprijs.Bij koop direct andere banden, een beetje beter type ruitenwissers aanschaffen,diverse servicepunten laten uitvoeren aan de motor is in diverse modellen een must, ander ga je dezelfde dag problemen ondervinden.Dus….even doorsparen en een Skoda misschien? Of een leuke Japanner? Service via eigen service punten op europeesch niveau.

    succes

    een ervaren oekrainer

    JanekKees schreef:

    >

    > Geachte dame's, heren, binnenkort ga ik in Ukraina een nieuwe

    > russische auto kopen, met ukrains kenteken. Het wordt een

    > Moskvitch, Wolga, of Lada. Heeft iemand van jullie ervaring

    > met deze merken? Kees.

  • PeterSW

    Goh, dit was weer een heerlijke voorzet voor Dr. Evil. Maar gelukkig zit die weer in Kiev. En nu maar hopen dat ze hem in de Dnjepr dumpen als ze hem daar ook zat zijn. :-)

  • Anti-Dr-Evil

    Ik dacht precies hetzelfde over Dr-Evil.

    Nu hebben we dus eventjes rust.

    Maar wat betreft Lada: Lada bouwt tegenwoordig samen met Chevrolet. En dat zijn geeneens zulke gekke auto's. Die zie je ook in Oekraïne steeds meer.

  • Kees

    Klopt, de chevrolet is daar ook goedkoop, er wordt veel mee geadverteerd, Janek, vroeger waren in Nederland al Lada's, deze waren niet slecht. Ik zit in Ukraina nogaleens in een russisch merk taxi, deze rijden toch niet slecht. Kees.

  • janek

    Niet slecht is nog altijd niet goed, laten we wel even de feiten realistisch houden.Die heb ik getracht te noemen.Zijn mijn feiten aanleiding voor sencuur ?

    Mocht ik je niet schrijven wat ik weet en meemaak? De vraag die je stelde was serieus, en mijn antwoord idem.

    Janek

  • Owen

    Niemand heeft het hier over censuur…

    Volgens mij wordt je mening (al is deze erg negatief) gewoon op waarde ingeschat.

    Het is logisch wanneer iemand goede ervaringen heeft, positiever is dan iemand met negatieve ervaring.

    Mijn persoonlijke ervaring is dat die ouwe sovjetauto's nog steeds rond rijden. De staat waarin sommige verkeren moet je je afvragen of dat nog wel kan…maar goed.

    Toch zien sommige er ook nog heel goed uit.

    Hoe de “nieuwe” lada's etc. zijn…..geen idee

  • Karnel

    Inderdaad is het zo dat de laatste jaren voor de taxi vaak Deawoo werd gebruikt, die op dit moment al veel vervangen werden/worden door Lada-Chevrolet.

  • Allard

    Hee Kees, koop een klassieker ;

    Onverwoestbaar, veel bekijks en een leuke club !

    Kijk maar even op

    http://www.russischeklassiekerclub.nl

    Vrgr., AH

  • Kees

    Ziet er goed uit, die site, veel informatie in het gastenboek. Dit is beslist wat als ik gepensioneerd ben. Ik en mijn vrouw gaan overmorgen de nieuwe Lada kalina kopen. Deze is nog niet aanwezig in nederland, maar komt wel zegt de lada dealer in Kaatsheuvel. Kees.